tirsdag 14. januar 2014

Første skoledag :O

I dag eller i går (mandag) var første skoledag. Det er jo greit å komme i gang med en gang, og i går da vi kom på flyplassen så Irene (ei kontaktpersonene våre i Cork) at vi skulle møte på skolen halv ni for å registrere oss og gjøre oss klare til nivåprøven vår. Vanligvis, altså de to neste ukene begynner skolen klokka ni, noe som betyr at vi har litt bedre tid på morra :) Ikke fordi jeg hadde dårlig tid i dag, men fordi jeg nkan sove lengre de andre dagene :D Jeg hadde nemlig glemt (viste ikke) å stille klokken til irsk tid, noe som betydde for min del at jeg hadde på vekkeklokke ti over halv seks lokal tid. Og det er veldig tidlig når når en ikke trenger å være på skolen før halv ni! Dette resulterte i at jeg satt fra klokken syv lokal tid og ventet på å gå på subway for å spise frokost. Etterhvert når de andre ble ferdige til å gå, ruslet vi opp til subway for å spise frokost. JEG ELSKER SUBWAY <3<3<3<3<3 utrolig god mat der :P siden butikkene ikke er åpne på søndager hadde vi jo heller ingen frokost før skolen så det var derfor det ble subway. Har ingen planer om at det skal bli en vane ^^,
Uansett, vi var nå i alle fall ute i god tid til skolen, mette og blide (farmor har lært meg at mette barn er glade barn ) og klare for å starte. Vi var der kvart over åtte. Dørene var stengt, så da var det bare og vente. etter et kvarter/tjue minutters ventetid slapp i endelig inn og vi kunne registrere oss. Så hadde vi en engelsktest for å finne ut hvor dårlige/gode vi var i engelsk og deretter fikk vi litt informasjon av ymse slag :O Dagen ble så etterfulgt av kaffepause. Når pausen var over fikk vi vite hvilke nivå vi lå på. Jeg kom på gruppe B2+ hvor C2 er det beste, så jeg er storfornøyd med det, siden jeg holdt på å stryke i engelsk første året på videregående. Læreren min heter Ellie og er kjempe koselig og det var faktisk en morsom engelsktime :D

Dagen ble etterfulgt av møte med Irene hvor vi skulle underskrive noen papirer og betale depositum for leiligheten og sånn.. men det forteller jeg ikke noe om nå, siden innlegget heter første skoledag :O



Noen bilder fra dagen :


hovedinngangen på skolen


Karoline og Erik nyter frokosten forran skolebygningen


Flittige elever venter på at skolenskal åpne (Her hadde jeg mer enn god nok tid, og var overhode ikke for sen i det heletatt. Veldig ulikt meg :O )


skolebygningens kjennetegn



Lars som sitter og venter på at vi skal begynne med engelsktesten


Karoline er alltid blid :D 


Gaten som går opp fordi skolen. (vi borca 10 min unna skolen og går nedover denne gaten, altså den veien somman ser på bilde)


Kaffepause <3 (liker ikke egentlig kaffe, men kaffe mocca er faktisk ganske godt. Anbefaler til alle dem som ikke liker kaffe)


min nydelige kopp med kaffe mocca <3


Selfie <3 venter på resultatet fra engelsktesten


Karoline og Erik som venter på resultatet fra testen



Her har jeg blitt veldig grå i ansiktet. Det er ikke så lett å ta bilder av seg selv med digert kamera xD



Skolebygningen :) hovedinngangen er der
(Jeg hadde planer om og lage en pil, men det fikk jeg ikke til. Det er i alle fall den buede døren som er lengst mot tårnet) 


Som dere sikkert ser, så er ikke bilderedigering min sterkeste side, så det gidder jeg ikke bruke tid på. Mp først lære meg å ta brukbare bilder :P




Neste innlegg: Hmm, det er ikke godt å si :O

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar