onsdag 16. april 2014

Tur til Dublin


På fredag morgen reiste jeg til Dublin for å møte Marie. Hun tok direktefly fra Oslo, så det passet veldig bra og møtes i Dublin siden jeg hadde veldig lyst til å se byen og det var enklere med flyavganger fra Norge :) Jeg hadde bestilt rom på Avondale Guesthouse hvor rombeskrivelsen lød som følger: "Dobbeltrom med to enkeltsenger. Dusj på rommet, felles toalett.Frokost inkludert" Dette var jo da litt mer bokstavelig enn forventet, så dusjen var praktisk talt inne på soverommet, tvers ovenfor den ene senga. Sengene hang nesten ikke sammen, og vi hadde vindu ut til gangen. Men alt i alt var det gode senger og sånn nesten reint, så kan ikke klage. Frokosten var også bra. Jeg tror vi betalte ca 800 kr hver for tre netter, så det kan man jo ikke klage på :)



 Dusjen, vasken og senga på rekke inne på rommet vårt :P





Utsikten ut av vinduet på rommet, rett inn til dodøra



På lørdag var vi innom Bella terra som da er mineralkosmetikk, vi kjøpte en primer hver som var utrolig god, også fikk vi med øyenskygge og sminkekost på kjøpet. Vi fikk også tilbud om makeover dagen etter så det slo vi til på :) Vi var nok litt vanskelige og tilfredsstille, for vi hadde hele tiden noen innvendinger til den litt voldsomme sminken. Damer fra Øst-Europa er jo kjent for litt overdådig sminke.








Etter noe om og men ble resultatet slik



Synes vi ble ganske fine :)



Det er vell ingen hemmelighet at jeg er glad i shopping så mye av tiden i Dublin gikk med til å gå rundt i butikker. Jeg kjøpte litt, men siden jeg er student så prøvde jeg og begrense meg en del :)



Forever 21 er nok en av mine nye favorittbutikker. De hadde utrolig mange kuleklær og det var ikke så dyrt der heller



Jeg tror ikke jeg liker helt den nye tights-trenden som har kommet nå, men det er jo litt kult da oppe i alt det sære


På Forever 21 hadde dem også egen avdeling med klær for folk som er litt frodige. Her var også utstillingsdukka litt frodig :)



Kjøpte meg slike grå TOMS sko for sommeren. Veldig gode sko etersom jeg har skjønt, siden det er ganske tykk såle. I tillegg til at man får nye sko selv blir også et par sko gitt til veldedighet for barn. En og for en. Da kan man jo kjøpe sko med god samvittighet :)



Mine handleposer fra 4 dager i Dublin, Kan jo innrømme at det ikke er veldig mye i vær pose, og at på noen av stedene hadde dem bare store poser igjen. en annen ting med handleposer som jeg synes Norge kan lære litt av det er at alle posene er laget av papir i stede for plast. og håndtakene på disse posene er mye mer behagelige å bære enn de plastposene vi har hjemme. 



Vi var så vidt det var innom en dyrebutikk og der traff vi på denne skjønne frøkna sammen med moren hennes. Jeg fikk også lov til å holde kaninen og hun forklarte meg at jeg måtte holde den under rompa. Etterpå spurte jeg om jeg kunne få ta bilde og om jeg kunne bruke det på bloggen min, og det var helt greit. Utrolig søt, lita jente :)



Hadde det vært mulighet for å ha pinnsvin som kjæledyr i Norge, tror jeg hadde valgt det. Hva er vell et kulere dyr enn pinnsvin? 




En park vi var innom som hadde noen fine svaner og ender



Denne svana har stranda xD







Inne på en sjokoladekafe


 

Sjokoladekanin. Det er jo påske :)


 Også avslutter jeg bildefremvisningen med masse påskeegg

Vi hadde en utrolig fin helg i Dublin :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar