fredag 21. mars 2014

Fota wildlife park

På lørdag (15.03) var jeg i dyreparken sammen med Stella fra Tyskland. Det var en helt utrolig fin dag, sola skinte og vi fikk sett masse flotte dyr. Jeg har også tatt over 300 bilder fra parken, så tenkte og vise frem noen av dem. Det som var veldig kult med parken var at på de aller fleste stedene gikk dyrene fritt innenfor et område som enten var omkranset av vann eller ett tynt gjerde og stein. På denne måten fikk man utrolig fine bilder av dyrene Noen av dyrene gikk også helt fritt rundt i parken.

Her kommer noen bilder:

 Flamingoene koser seg i solen :)


Kompisen min, Han er en pelikan, og ville ikke bli klappet :P


Leopard, dessverre med nettinggjerde rundt :/


Sebra, tror de to bakerste er i ferd med å bæsje...


Søøøte giraffen :P 


Synes det er utrolig morsomt at dem har så lang hals xD



Mamma, Pappa og barn kanskje?








Emu :) Fuglenes svar på giraff :P 


Marekatter :) Kanskje dem er i slekt med Timon fra løvenes konge :) 


Synes eksotiske dyr er så koselig :)


 Eksotisk selfie :P


Geit, eller noe lignende. Ikke helt det samme som norsk fjellgeit i alle fall :) 


Kudyr :) 


 God, gammeldags hane :)


 Her har vi fått endene til å møtes :)


 Skilpadde :O


 Sååå søte pingviner :D 


 Og hva er vell kulere enn en pingvin som svømmer?


 Svar: To pingviner som svømmer etter hverandre :P


Kompisen min igjen :)


 Meg og kompisen min :P


 Selfie av meg og Stella :)


 Eeen KENGURUKANINRÅDYR :D
Det er kult det :P

Vet egentlig ikke hva slags dyr det er, men dem gikk fritt rundt i parken. Når dem gikk, så de ut som små rådyr, og når dem satt, så dem ut som kanin eller kenguru :)

 Apedyr :) Det var masse forskjellige type apedyr der av alle type raser. Har bilder av alle tror jeg, men tok bare med et par av denne rasen her hvor dem henger i trærne :)

 De to apene her hadde en liten slåsskamp om hvem som skulle få henge i treet :P


 Elsker sånne dyr her :P Og denne er jo ekstra søt, siden den bare har tre bein :P


De gikk også fritt, så her sto jeg rett under den, og klappet den på foten :D

 Tror dette er han kongen fra Madagaskarfilmene :)


 Pappegøye :)


:D 


Kenguru :) Og de var sååå søte :P


 Her strekker den seg :P


Alle Kenguruene er trøtte etter en lang dag i rampelyset :)


 Påfugl :)


 Toget vi tok på vei hjem :)




Veien hjem :)

Det var i alle fall en veldig fin dag i dyreparken, og jeg kan absolutt anbefale å reise dit :) Skulle til tider ønske at jeg hadde en annen linse på kameraet, så jeg kunne tatt litt bedre bilder, ikke så verst allikevel da :)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar